Tento web používá pouze cookies potřebné pro hladký běh stránek. Více informací.
495 800 665
Nejčastější dotazy pro předplacenou platební kartu
Nejčastější dotazy pro předplacenou platební kartu
Vážení klienti,
 
Rádi bychom Vás informovali, že od 1/11/2024 nebude možné aktivovat nové karty a nálepky z důvodu plánovaného ukončení jejich platební funkce.
 
U již aktivovaných karet a nálepek dojde k ukončení jejich platební funkce k 30/11/2024 na základě výpovědi Smlouvy o vydání elektronických peněz. Po této lhůtě je již nebude možné používat k platbám u obchodníků, na internetu či k výběrům z bankomatů.
 
Touto změnou nebude dotčena možnost používat karty či nálepky jako identifikátor časového kupónu v městské hromadné dopravě či klíče pro vstup do budov a dalších služeb, které využíváte.
 
Pokud máte na předplacené kartě či nálepce finanční zůstatek, nezapomeňte ho využít buď běžným placením nebo můžete požádat o jeho vybití prostřednictvím privátní části portálu www.kartabezuctu.cz.
Upozorňujeme, že portál www.kartabezuctu.cz bude k dispozici do 31/3/2025 a to nejen pro účely vybití zůstatku, stažení výpisů transakcí, ale i případné podání reklamace. Po tomto termínu bude portál ukončen.
 
S požadavkem na vybití zůstatku či reklamace transakce se můžete následně obrátit na telefonní linku 495 800 665.
 

Obecné informace o předplacené kartě/nálepce

Je karta/nálepka bezkontaktní?
Ano, pro platby u obchodníků tedy stačí jen kartu/nálepku přiložit k bezkontaktnímu terminálu. PIN zadáváte až při platbě nad 500 Kč. Kartu /nálepku si také můžete přidat do mobilní peněženky Apple Pay, Google Pay nebo platit hodinkami/sportovním náramkem v rámci Garmin Pay či Xiaomi Pay.

Jak a kde mohu kartu/nálepku používat?
Kartu/nálepku je možné použít pro platbu jednotlivého jízdného ve vozidlech MHD, jako nosič časového jízdného a pro nákupy u obchodníků označených logem Mastercard v celé České republice. Pokud chcete vybírat hotovost z bankomatů anebo platit nálepkou v zahraničí, z legislativních důvodů je potřebná plná identifikace držitele karty na jakékoli pobočce České pošty (tato možnost se nevztahuje na kartu/nálepku registrovanou zákonným zástupcem pro nezletilého držitele).

Tip: Máte-li jinou předplacenou kartu/nálepku, která je již plně identifikovaná, pak si tuto identifikaci můžete na vaši novou kartu/nálepku jednoduše převést. V privátní části portálu www.kartabezuctu.cz zvolte záložku „Transakce“ a volbu „Přenesení plné identifikace“.
Tip: Po každé platbě u obchodníka vám zašleme informační SMS o provedení platby a aktuálním zůstatku.

Jak provést plnou identifikaci na České poště?
Pro provedení plné identifikace je třeba mít u sebe občanský průkaz (případně jiný doklad totožnosti) a předplacenou platební kartu/nálepku, ke které požadujete plnou identifikaci držitele provést. Na přepážce žádejte tiskopis 635 Registrace osobních údajů. Úspěšné nastavení plné identifikace vám potvrdíme prostřednictvím SMS.

Jak co nejrychleji dobít kartu/nálepku, kde zjistit zůstatek, PIN nebo kartu/nálepku zablokovat a vybít?
Přihlaste se identifikačním číslem karty/nálepky (VS) a heslem, které jsme vám zaslali po registraci nálepky na mobilní telefon na www.kartabezuctu.csob.cz (Přihlásit). Ověříte si zůstatek karty/nálepky, její transakční historii, dobijete kartu/nálepku jinou platební kartou (má-li povoleny platby na internetu), zjistíte PIN, limit, platnost a stav karty/nálepky. Kartu/nálepku můžete v portálu také trvale zablokovat z důvodu její ztráty či krádeže.

Tip: Identifikační číslo karty (VS) najdete na její zadní straně, 10-ti místné číslo je uvedeno nad čárovým kódem. Standardně by mělo začínat číslicí 8.
Tip: Identifikační číslo nálepky (VS) najdete na její přední straně, 10-ti místné číslo je uvedeno pod platností nálepky. Použijte číslo až od hodnoty 8 (např. u čísla „13318001234567“ použijete tvar „8001234567“).
Tip: Kartu/nálepku můžete dobít také platebním příkazem z internetového bankovnictví. Pro pravidelné dobíjení doporučujeme nastavení trvalého příkazu. Připsání peněz na kartu/nálepku trvá v tomto případě maximálně 2 dny.

Co dělat, když jsem dobil/a nesprávnou předplacenou kartu nebo mi peníze vůbec nedošly?
1. Dobití platební kartou přes platební bránu
Reklamaci podejte v privátní části portálu předplacené karty www.kartabezuctu.csob.cz, v nabídkové liště zvolte Transakce a následně Reklamace transakce. Z nabídky vyberte položku „U Obchodníka/ na Internetu“, a důvod „Dobití karty nebylo úspěšné“. Přidejte detailní popis a my vás budeme kontaktovat se správným postupem.
2. Dobití karty převodním příkazem
Reklamaci podejte u své banky jako chybný převod z účtu s žádostí o vrácení peněz zpět na účet.

Ztráta nebo odcizení předplacené karty/nálepky

Co když kartu/nálepku ztratím nebo mi je odcizena?
Kartu/nálepku ihned zablokujte po přihlášení na www.kartabezuctu.csob.cz nebo na naší zákaznické lince +420 495 800 665. Zbylé peníze vám převedeme na běžný účet (u zůstatku nad 999 Kč po plné identifikaci) nebo na nově zakoupenou předplacenou kartu/nálepku (po její plné identifikaci; tato možnost se nevztahuje na kartu/nálepku registrovanou zákonným zástupcem pro účely nezletilého držitele).

Přihlašování do portálu

Jak funguje přihlášení do portálu?
  1. Do portálu www.kartabezuctu.csob.cz zadáte své přihlašovací údaje: číslo karty nebo e-mail a heslo
  2. Na mobil vám přijde ověřovací SMS klíč, přepište ho do portálu
  3. Hotovo, jste přihlášeni
Tip: Identifikační číslo karty (VS) najdete na její zadní straně, 10-ti místné číslo je uvedeno nad čárovým kódem. Standardně by mělo začínat číslicí 8.
Tip: Identifikační číslo nálepky (VS) najdete na její přední straně, 10-ti místné číslo je uvedeno pod platností nálepky. Použijte číslo až od hodnoty 8 (např. u čísla „13318001234567“ použijete tvar „8001234567“).
Tip: Pro úspěšné přihlášení je třeba zadat správnou kombinaci přihlašovacích údajů (číslo karty nebo vámi zadaný e-mail (pokud došlo k potvrzení prolinku) a heslo, které jsme vám zaslali po registraci karty/nálepky na mobilní telefon).

Co mám udělat, abych se mohl/a přihlašovat e-mailem místo Identifikačního čísla karty?
  • Po aktivaci karty vám zašleme e-mail s nabídkou pro přihlašování e-mailovou adresou. Stačí, když v zaslaném e-mailu potvrdíte požadavek kliknutím na příslušný odkaz.
  • Pokud jste odkaz nepotvrdil nebo se vám ztratil, můžete si ho opětovně vygenerovat změnou profilového e-mailu v privátní sekci portálu.
Můžu se na dvě různé předplacené karty přihlašovat jedním e-mailem?
V rámci jednoho e-mailu je možné mít pouze jeden profil a k němu více karet. Každá karta používá pro přihlášení unikátní e-mail nebo Identifikační číslo karty. Společný e-mail můžete použít, pokud jste aktivoval/a více karet současně se stejnými údaji nebo máte karty navázané do jednoho profilu (s hlavní kartou a dalšími přiřazenými kartami).
Pokud jsou karty aktivovány odděleně, nemůžou mít pro přihlášení stejný e-mail.

Zapomněl/a jsem heslo pro přihlášení do portálu
V případě, že jste zapomněl heslo pro přihlášení do portálu, je třeba kliknout při přihlášení na Zapomenuté heslo, kde se zobrazí pole na vyplnění Identifikačního čísla karty a e-mailu k předplacené kartě. Po takto správně vyplněných údajích odejde na registrovaný e-mail nově vygenerované heslo. Po přijetí e-mailu s tímto jednorázovým heslem je potřeba se co nejdříve do portálu přihlásit a heslo změnit.

Nemůžete se přihlásit do privátní sekce portálu?
Je možné, že používáte údaje z karty, která je již více jak 13 měsíců deaktivovaná (ukončená platnost, provedena trvalá blokace). Pokud máte v rámci přístupu aktivní jinou předplacenou kartu, použijte pro přihlášení identifikační číslo této karty.
Pokud nemáte v rámci přístupu jinou aktivní kartu nebo kartu, od jejíž deaktivace dosud neuplynulo 13 měsíců, váš účet byl deaktivován a není možné se do něho přihlásit. Kontaktujte nás na Oddělení péče o zákazníky +420 495 800 665.

Předplacená karta pro dítě

Můžu dát kartu dítěti a zasílat mu na ni kapesné?
Pokud chcete zasílat dětem kapesné na předplacenou kartu, je to jednoduché:
  • Vy jako rodič (zákonný zástupce) zakoupíte kartu u příslušného distributora
  • Pokud je vaše dítě nezletilé, kartu aktivujete vy.
  • Pokud již dosáhlo plnoletosti, může ji aktivovat samo.
  • Dál už kdokoli podle potřeby a nastavení karty dobíjí kapesné na kartu a dostává SMS informace o všech nákupech.
  • Navíc při osobních výročích (svátek, narozeniny, Vánoce) mohou rodinní příslušníci dobíjet kartu dítěti místo odevzdávání obálek s hotovostí.