Vážení klienti,
Rádi bychom Vás informovali, že od 1/11/2024 nebude možné aktivovat nové karty a nálepky z důvodu plánovaného ukončení jejich platební funkce.
U již aktivovaných karet a nálepek dojde k ukončení jejich platební funkce k 30/11/2024 na základě výpovědi Smlouvy o vydání elektronických peněz. Po této lhůtě je již nebude možné používat k platbám u obchodníků, na internetu či k výběrům z bankomatů.
Touto změnou nebude dotčena možnost používat karty či nálepky jako identifikátor časového kupónu v městské hromadné dopravě či klíče pro vstup do budov a dalších služeb, které využíváte.
Pokud máte na předplacené kartě či nálepce finanční zůstatek, nezapomeňte ho využít buď běžným placením nebo můžete požádat o jeho vybití prostřednictvím privátní části portálu www.kartabezuctu.cz.
Upozorňujeme, že portál www.kartabezuctu.cz bude k dispozici do 31/3/2025 a to nejen pro účely vybití zůstatku, stažení výpisů transakcí, ale i případné podání reklamace. Po tomto termínu bude portál ukončen.
S požadavkem na vybití zůstatku či reklamace transakce se můžete následně obrátit na telefonní linku 495 800 665.
Je karta/nálepka bezkontaktní?
Ano, pro platby u obchodníků tedy stačí jen kartu/nálepku přiložit k bezkontaktnímu terminálu. PIN zadáváte až při platbě nad 500 Kč. Kartu /nálepku si také můžete přidat do mobilní peněženky Apple Pay, Google Pay nebo platit hodinkami/sportovním náramkem v rámci Garmin Pay či Xiaomi Pay.
Jak a kde mohu kartu/nálepku používat?
Kartu/nálepku je možné použít pro platbu jednotlivého jízdného ve vozidlech MHD, jako nosič časového jízdného a pro nákupy u obchodníků označených logem Mastercard v celé České republice. Pokud chcete vybírat hotovost z bankomatů anebo platit nálepkou v zahraničí, z legislativních důvodů je potřebná plná identifikace držitele karty na jakékoli pobočce České pošty (tato možnost se nevztahuje na kartu/nálepku registrovanou zákonným zástupcem pro nezletilého držitele).
Tip: Máte-li jinou předplacenou kartu/nálepku, která je již plně identifikovaná, pak si tuto identifikaci můžete na vaši novou kartu/nálepku jednoduše převést. V privátní části portálu www.kartabezuctu.cz zvolte záložku „Transakce“ a volbu „Přenesení plné identifikace“.
Tip: Po každé platbě u obchodníka vám zašleme informační SMS o provedení platby a aktuálním zůstatku.
Jak provést plnou identifikaci na České poště?
Pro provedení plné identifikace je třeba mít u sebe občanský průkaz (případně jiný doklad totožnosti) a předplacenou platební kartu/nálepku, ke které požadujete plnou identifikaci držitele provést. Na přepážce žádejte tiskopis 635 Registrace osobních údajů. Úspěšné nastavení plné identifikace vám potvrdíme prostřednictvím SMS.
Jak co nejrychleji dobít kartu/nálepku, kde zjistit zůstatek, PIN nebo kartu/nálepku zablokovat a vybít?
Přihlaste se identifikačním číslem karty/nálepky (VS) a heslem, které jsme vám zaslali po registraci nálepky na mobilní telefon na www.kartabezuctu.csob.cz (Přihlásit). Ověříte si zůstatek karty/nálepky, její transakční historii, dobijete kartu/nálepku jinou platební kartou (má-li povoleny platby na internetu), zjistíte PIN, limit, platnost a stav karty/nálepky. Kartu/nálepku můžete v portálu také trvale zablokovat z důvodu její ztráty či krádeže.
Tip: Identifikační číslo karty (VS) najdete na její zadní straně, 10-ti místné číslo je uvedeno nad čárovým kódem. Standardně by mělo začínat číslicí 8.
Tip: Identifikační číslo nálepky (VS) najdete na její přední straně, 10-ti místné číslo je uvedeno pod platností nálepky. Použijte číslo až od hodnoty 8 (např. u čísla „13318001234567“ použijete tvar „8001234567“).
Tip: Kartu/nálepku můžete dobít také platebním příkazem z internetového bankovnictví. Pro pravidelné dobíjení doporučujeme nastavení trvalého příkazu. Připsání peněz na kartu/nálepku trvá v tomto případě maximálně 2 dny.
Co dělat, když jsem dobil/a nesprávnou předplacenou kartu nebo mi peníze vůbec nedošly?
1. Dobití platební kartou přes platební bránu
Reklamaci podejte v privátní části portálu předplacené karty www.kartabezuctu.csob.cz, v nabídkové liště zvolte Transakce a následně Reklamace transakce. Z nabídky vyberte položku „U Obchodníka/ na Internetu“, a důvod „Dobití karty nebylo úspěšné“. Přidejte detailní popis a my vás budeme kontaktovat se správným postupem.
2. Dobití karty převodním příkazem
Reklamaci podejte u své banky jako chybný převod z účtu s žádostí o vrácení peněz zpět na účet.
Ztráta nebo odcizení předplacené karty/nálepky
Co když kartu/nálepku ztratím nebo mi je odcizena?
Kartu/nálepku ihned zablokujte po přihlášení na www.kartabezuctu.csob.cz nebo na naší zákaznické lince +420 495 800 665. Zbylé peníze vám převedeme na běžný účet (u zůstatku nad 999 Kč po plné identifikaci) nebo na nově zakoupenou předplacenou kartu/nálepku (po její plné identifikaci; tato možnost se nevztahuje na kartu/nálepku registrovanou zákonným zástupcem pro účely nezletilého držitele).
Přihlašování do portálu
Jak funguje přihlášení do portálu?
Tip: Identifikační číslo nálepky (VS) najdete na její přední straně, 10-ti místné číslo je uvedeno pod platností nálepky. Použijte číslo až od hodnoty 8 (např. u čísla „13318001234567“ použijete tvar „8001234567“).
Tip: Pro úspěšné přihlášení je třeba zadat správnou kombinaci přihlašovacích údajů (číslo karty nebo vámi zadaný e-mail (pokud došlo k potvrzení prolinku) a heslo, které jsme vám zaslali po registraci karty/nálepky na mobilní telefon).
Co mám udělat, abych se mohl/a přihlašovat e-mailem místo Identifikačního čísla karty?
V rámci jednoho e-mailu je možné mít pouze jeden profil a k němu více karet. Každá karta používá pro přihlášení unikátní e-mail nebo Identifikační číslo karty. Společný e-mail můžete použít, pokud jste aktivoval/a více karet současně se stejnými údaji nebo máte karty navázané do jednoho profilu (s hlavní kartou a dalšími přiřazenými kartami).
Pokud jsou karty aktivovány odděleně, nemůžou mít pro přihlášení stejný e-mail.
Zapomněl/a jsem heslo pro přihlášení do portálu
V případě, že jste zapomněl heslo pro přihlášení do portálu, je třeba kliknout při přihlášení na Zapomenuté heslo, kde se zobrazí pole na vyplnění Identifikačního čísla karty a e-mailu k předplacené kartě. Po takto správně vyplněných údajích odejde na registrovaný e-mail nově vygenerované heslo. Po přijetí e-mailu s tímto jednorázovým heslem je potřeba se co nejdříve do portálu přihlásit a heslo změnit.
Nemůžete se přihlásit do privátní sekce portálu?
Je možné, že používáte údaje z karty, která je již více jak 13 měsíců deaktivovaná (ukončená platnost, provedena trvalá blokace). Pokud máte v rámci přístupu aktivní jinou předplacenou kartu, použijte pro přihlášení identifikační číslo této karty.
Pokud nemáte v rámci přístupu jinou aktivní kartu nebo kartu, od jejíž deaktivace dosud neuplynulo 13 měsíců, váš účet byl deaktivován a není možné se do něho přihlásit. Kontaktujte nás na Oddělení péče o zákazníky +420 495 800 665.
Předplacená karta pro dítě
Můžu dát kartu dítěti a zasílat mu na ni kapesné?
Pokud chcete zasílat dětem kapesné na předplacenou kartu, je to jednoduché:
Rádi bychom Vás informovali, že od 1/11/2024 nebude možné aktivovat nové karty a nálepky z důvodu plánovaného ukončení jejich platební funkce.
U již aktivovaných karet a nálepek dojde k ukončení jejich platební funkce k 30/11/2024 na základě výpovědi Smlouvy o vydání elektronických peněz. Po této lhůtě je již nebude možné používat k platbám u obchodníků, na internetu či k výběrům z bankomatů.
Touto změnou nebude dotčena možnost používat karty či nálepky jako identifikátor časového kupónu v městské hromadné dopravě či klíče pro vstup do budov a dalších služeb, které využíváte.
Pokud máte na předplacené kartě či nálepce finanční zůstatek, nezapomeňte ho využít buď běžným placením nebo můžete požádat o jeho vybití prostřednictvím privátní části portálu www.kartabezuctu.cz.
Upozorňujeme, že portál www.kartabezuctu.cz bude k dispozici do 31/3/2025 a to nejen pro účely vybití zůstatku, stažení výpisů transakcí, ale i případné podání reklamace. Po tomto termínu bude portál ukončen.
S požadavkem na vybití zůstatku či reklamace transakce se můžete následně obrátit na telefonní linku 495 800 665.
Obecné informace o předplacené kartě/nálepce
Je karta/nálepka bezkontaktní?
Ano, pro platby u obchodníků tedy stačí jen kartu/nálepku přiložit k bezkontaktnímu terminálu. PIN zadáváte až při platbě nad 500 Kč. Kartu /nálepku si také můžete přidat do mobilní peněženky Apple Pay, Google Pay nebo platit hodinkami/sportovním náramkem v rámci Garmin Pay či Xiaomi Pay.
Jak a kde mohu kartu/nálepku používat?
Kartu/nálepku je možné použít pro platbu jednotlivého jízdného ve vozidlech MHD, jako nosič časového jízdného a pro nákupy u obchodníků označených logem Mastercard v celé České republice. Pokud chcete vybírat hotovost z bankomatů anebo platit nálepkou v zahraničí, z legislativních důvodů je potřebná plná identifikace držitele karty na jakékoli pobočce České pošty (tato možnost se nevztahuje na kartu/nálepku registrovanou zákonným zástupcem pro nezletilého držitele).
Tip: Máte-li jinou předplacenou kartu/nálepku, která je již plně identifikovaná, pak si tuto identifikaci můžete na vaši novou kartu/nálepku jednoduše převést. V privátní části portálu www.kartabezuctu.cz zvolte záložku „Transakce“ a volbu „Přenesení plné identifikace“.
Tip: Po každé platbě u obchodníka vám zašleme informační SMS o provedení platby a aktuálním zůstatku.
Jak provést plnou identifikaci na České poště?
Pro provedení plné identifikace je třeba mít u sebe občanský průkaz (případně jiný doklad totožnosti) a předplacenou platební kartu/nálepku, ke které požadujete plnou identifikaci držitele provést. Na přepážce žádejte tiskopis 635 Registrace osobních údajů. Úspěšné nastavení plné identifikace vám potvrdíme prostřednictvím SMS.
Jak co nejrychleji dobít kartu/nálepku, kde zjistit zůstatek, PIN nebo kartu/nálepku zablokovat a vybít?
Přihlaste se identifikačním číslem karty/nálepky (VS) a heslem, které jsme vám zaslali po registraci nálepky na mobilní telefon na www.kartabezuctu.csob.cz (Přihlásit). Ověříte si zůstatek karty/nálepky, její transakční historii, dobijete kartu/nálepku jinou platební kartou (má-li povoleny platby na internetu), zjistíte PIN, limit, platnost a stav karty/nálepky. Kartu/nálepku můžete v portálu také trvale zablokovat z důvodu její ztráty či krádeže.
Tip: Identifikační číslo karty (VS) najdete na její zadní straně, 10-ti místné číslo je uvedeno nad čárovým kódem. Standardně by mělo začínat číslicí 8.
Tip: Identifikační číslo nálepky (VS) najdete na její přední straně, 10-ti místné číslo je uvedeno pod platností nálepky. Použijte číslo až od hodnoty 8 (např. u čísla „13318001234567“ použijete tvar „8001234567“).
Tip: Kartu/nálepku můžete dobít také platebním příkazem z internetového bankovnictví. Pro pravidelné dobíjení doporučujeme nastavení trvalého příkazu. Připsání peněz na kartu/nálepku trvá v tomto případě maximálně 2 dny.
Co dělat, když jsem dobil/a nesprávnou předplacenou kartu nebo mi peníze vůbec nedošly?
1. Dobití platební kartou přes platební bránu
Reklamaci podejte v privátní části portálu předplacené karty www.kartabezuctu.csob.cz, v nabídkové liště zvolte Transakce a následně Reklamace transakce. Z nabídky vyberte položku „U Obchodníka/ na Internetu“, a důvod „Dobití karty nebylo úspěšné“. Přidejte detailní popis a my vás budeme kontaktovat se správným postupem.
2. Dobití karty převodním příkazem
Reklamaci podejte u své banky jako chybný převod z účtu s žádostí o vrácení peněz zpět na účet.
Ztráta nebo odcizení předplacené karty/nálepky
Co když kartu/nálepku ztratím nebo mi je odcizena?
Kartu/nálepku ihned zablokujte po přihlášení na www.kartabezuctu.csob.cz nebo na naší zákaznické lince +420 495 800 665. Zbylé peníze vám převedeme na běžný účet (u zůstatku nad 999 Kč po plné identifikaci) nebo na nově zakoupenou předplacenou kartu/nálepku (po její plné identifikaci; tato možnost se nevztahuje na kartu/nálepku registrovanou zákonným zástupcem pro účely nezletilého držitele).
Přihlašování do portálu
Jak funguje přihlášení do portálu?
- Do portálu www.kartabezuctu.csob.cz zadáte své přihlašovací údaje: číslo karty nebo e-mail a heslo
- Na mobil vám přijde ověřovací SMS klíč, přepište ho do portálu
- Hotovo, jste přihlášeni
Tip: Identifikační číslo nálepky (VS) najdete na její přední straně, 10-ti místné číslo je uvedeno pod platností nálepky. Použijte číslo až od hodnoty 8 (např. u čísla „13318001234567“ použijete tvar „8001234567“).
Tip: Pro úspěšné přihlášení je třeba zadat správnou kombinaci přihlašovacích údajů (číslo karty nebo vámi zadaný e-mail (pokud došlo k potvrzení prolinku) a heslo, které jsme vám zaslali po registraci karty/nálepky na mobilní telefon).
Co mám udělat, abych se mohl/a přihlašovat e-mailem místo Identifikačního čísla karty?
- Po aktivaci karty vám zašleme e-mail s nabídkou pro přihlašování e-mailovou adresou. Stačí, když v zaslaném e-mailu potvrdíte požadavek kliknutím na příslušný odkaz.
- Pokud jste odkaz nepotvrdil nebo se vám ztratil, můžete si ho opětovně vygenerovat změnou profilového e-mailu v privátní sekci portálu.
V rámci jednoho e-mailu je možné mít pouze jeden profil a k němu více karet. Každá karta používá pro přihlášení unikátní e-mail nebo Identifikační číslo karty. Společný e-mail můžete použít, pokud jste aktivoval/a více karet současně se stejnými údaji nebo máte karty navázané do jednoho profilu (s hlavní kartou a dalšími přiřazenými kartami).
Pokud jsou karty aktivovány odděleně, nemůžou mít pro přihlášení stejný e-mail.
Zapomněl/a jsem heslo pro přihlášení do portálu
V případě, že jste zapomněl heslo pro přihlášení do portálu, je třeba kliknout při přihlášení na Zapomenuté heslo, kde se zobrazí pole na vyplnění Identifikačního čísla karty a e-mailu k předplacené kartě. Po takto správně vyplněných údajích odejde na registrovaný e-mail nově vygenerované heslo. Po přijetí e-mailu s tímto jednorázovým heslem je potřeba se co nejdříve do portálu přihlásit a heslo změnit.
Nemůžete se přihlásit do privátní sekce portálu?
Je možné, že používáte údaje z karty, která je již více jak 13 měsíců deaktivovaná (ukončená platnost, provedena trvalá blokace). Pokud máte v rámci přístupu aktivní jinou předplacenou kartu, použijte pro přihlášení identifikační číslo této karty.
Pokud nemáte v rámci přístupu jinou aktivní kartu nebo kartu, od jejíž deaktivace dosud neuplynulo 13 měsíců, váš účet byl deaktivován a není možné se do něho přihlásit. Kontaktujte nás na Oddělení péče o zákazníky +420 495 800 665.
Předplacená karta pro dítě
Můžu dát kartu dítěti a zasílat mu na ni kapesné?
Pokud chcete zasílat dětem kapesné na předplacenou kartu, je to jednoduché:
- Vy jako rodič (zákonný zástupce) zakoupíte kartu u příslušného distributora
- Pokud je vaše dítě nezletilé, kartu aktivujete vy.
- Pokud již dosáhlo plnoletosti, může ji aktivovat samo.
- Dál už kdokoli podle potřeby a nastavení karty dobíjí kapesné na kartu a dostává SMS informace o všech nákupech.
- Navíc při osobních výročích (svátek, narozeniny, Vánoce) mohou rodinní příslušníci dobíjet kartu dítěti místo odevzdávání obálek s hotovostí.